dinsdag 30 juni 2015

P1 uitlezen

Wil je je slimme meter live kunnen uitlezen ? De Ppoort uitlezing van Enelogic maakt het mogelijk voor € 79. Slimme meter uitlezen met je Raspberry Pi. In dit artikel laten we zien hoe je dit kunt doen met de software Pmonitor en Domoticz. Met UMeter LIVE kun je de slimme meter live uitlezen. Zijn er ook mensen die slimme meter uitlezen met de Raspberry Pi?


Ik probeer de Ppoort uit lezen van mijn energiemeter. Ppoort slimme meter - Telegram uitlezen met Python domoticx. Er zijn talloze scripts op het internet te vinden om eenvoudig telegrammen uit te lezen afkomstig van de Ppoort, maar je stuit al gauw of de diversiteit van de . Op internet zijn legio voorbeelden te vinden hoe je zelf je Ppoort kan uitlezen ( zie bronnen onderaan de pagina), hetzij met RS2USB kabeltjes tot aan de . Via via kwam ik op zonnestraal. Plugwise Smile Pmeet je gas- en stroomverbruik. Met een extra stroommeter kun je ook de opbrengst van je zonnepanelen meten.


In dit filmje laat ik zien hoe je zelf met behulp van een pkabel en een laptop een slimme meter kan. Beste leden, ik kom er niet helemaal uit met het uitlezen van de Ppoort op een KAIFA MA1in combinatie met arduino solarmet. Zelf het energieverbruik van uw woning monitoren? Lees zelf uw slimme meter uit via deze PDongle met draadloze Z-wave technologie voor bijvoorbeeld . V- Met deze firmware is het mogelijk de pulslengte drempel per poort van de module aan te passen aan de corresponderende waarde van je Spulsgever. Je kunt gewoon de meter via de P-poort uitlezen geen probleem.


Deze app kan de realtime functies van de PMonitor uitlezen op . Uitlezen van slimme meter berichten en doorsturen via Z-Wave naar Internet . Vandaag eentje over het uitlezen van een slimme energiemeter met een Arduino . Ik wil even voortborduren op dit topic. Met deze kabel kunt u uw slimme meter in uw meterkast met Domoticz, de Micasaverde Vera of Vera Light uitlezen. Of lees direct uw gegevens uit met de. Dan kun je via de aanwezige Ppoort (simpelweg een seriele poort) elke. Eerst maar eens low-level uitlezen wat die meter precies aangeeft.


Nee, we kunnen de opwekking van je zonnepanelen niet uitlezen via de slimme meter, we kunnen alleen zien hoeveel. Er is ook nog een vrij stopcontact nodig voor de voeding van de Smile. Nu krijg ik op Toon een melding te zien van storing ( connectie tussen de module en Ppoort van de slimme meter ) Gas werkt prima, ook . Ik kan nu alles uitlezen met overzichten en rapporten van de . Al een tijdje had ik de wens om mijn eigen meter uit te kunnen lezen, zonder afhankelijk te zijn van anderen.


Pkabel, geschikt voor het aansluiten van de CEMM op uw slimme meter. Met deze Pnaar USB kabel leest u eenvoudig uw slimme meter met Ppoort uit . Kies bij Type PSmart Meter USB. De P-wifi gateway bestaat uit een microcontroller met WiFi funcitonaliteit aan boord en een opzet printje (shield) dat de interface naar de P-poort van de . Op deze pagina staat beschreven hoe je heel eenvoudig de Ppoort van je slimme meter kan uitlezen met behulp van je . Thuis de slimme meter uitlezen om precies te zien hoeveel stroom- en.


Ik ben een slimme meter aan het uitlezen en deze gegevens naar een bestand . Puitlezen en naar file schrijven. De in Nederland gebruikte meters zijn voorzien van een P-poort. Het uitlezen kan op verschillende manieren gebeuren. Een digitale meter kun je op meerdere manieren uitlezen , hieronder zal ik de diverse opties, van.


P-kabel ( uitlezen slimme meter poort).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts